گروه مشاوران پویشگران فرانگر

همراه شما برای آینده بهتر

آیا ترک بی صدا (Quiet Quitting) فقط یک ایده پردازی در شبکه های اجتماعی و یک هشتگ است؟

 

با توجه به بررسی‌های انجام شده این روند چالشی است که باید آن را جدی گرفت. چه از جانب کارکنان و چه از منظر کارفرمایان. این روند در زمانی فراگیر شده که عدم اطمینان و عدم اعتماد در سطح بالایی قرار دارد. بر اساس گزارش سنجش اعتماد شرکت Edelman در سال 2022، 50% افراد پاسخ دهنده، دولت و رسانه ها را نیروهای تفرقه افکن و عامل بی اعتمادی در جامعه می‌دانند و معتقدند که کسب وکارها نسبت به مشکلات اجتماعی نظیر تغییرات آب و هوایی (52%) ، نابرابری اقتصادی (49%) ، مهارت آموزی مجدد برای کارها (46%) به اندازه لازم حساس نبوده و اهتمام لازم را به خرج نمی دهند.

بر اساس این نظرسنجی که از 36000 نفر در 28 کشور انجام شده ، بیشترین نگرانی افراد 18 تا 26 ساله در مورد امنیت، سلامت، امور مالی، ارتباطات اجتماعی و هماهنگی با تغییرات است. اگر به این جو بی اعتمادی روند تحولات دیجیتالیزم در کسب وکارها را هم اضافه کنیم ، به این نتیجه می‌رسیم که عملا پیدا کردن استعدادهای مورد نیاز بزرگترین چالش فعلی در زنجیره تامین بوده که در آینده نیز همچنان نقش پررنگی خواهد داشت. جنگ برای استعدادها و مشاغل بیشتر از یک طرف و رکود و اخراج در شرکت‌های مطرح مانند اپل، پلوتن اینتراکتیو و والمارت از طرف دیگر نشان می‌دهد که توازن قدرت می‌تواند مدام در حال تغییر باشد.

با توجه به نتایج تمام بررسی ها و تحقیقات انجام شده در طی یکسال اخیر و همچنین چالش استعفای بزرگ، میتوان دریافت که تفکر و باورهای کاری در حال تغییر است ،دلایل این تغییرات از تغییر نسل کاری و تاثیر روانی پاندمی کرونا گرفته تا رفتار های بی تفاوت و بد مدیران ، ثابت میکند که روند ترک بی سر وصدا نمی تواند فقط یک هشتگ باشد و موضوعی است که پرداختن به آن بسیار جدی است . قطعا در این بین استراتژی‌ها و رویکردهای منابع انسانی بسیار تعیین کننده است . رضایت 21% در آخرین نظر سنجی موسسه گالوپ به این مفهوم است که با تمام تلاش‌ها و فعالیت های صورت گرفته در منابع انسانی هنوز نارضایتی ، استرس و فرسودگی شغلی بسیار بالاست یا به عبارتی دیگر در بسیاری موارد رویکردهای منابع انسانی چه در تعریف و چه در اجرا و برقراری آنها اشکالات اساسی داشته است.

این حجم از نارضایتی و نیاز به تغییر بسیار نگران کننده بوده و زنگ خطری برای مدیران منابع انسانی است که آنها هم باید به فکر تغییرات باشند و درباره همه چیز دوباره فکر کنند . منابع انسانی نمی تواند دم از تعادل کار و زندگی بزند ، اما همچنان در ارزیابی های عملکرد ، کارکنان را بدلیل پاسخگو نبودن در هر زمان ، زیر سوال ببرد. نمی تواند به مدیران توصیه کند که نقش رهبری خود را درست ایفا کنند ولی در خصوص شیوه های اجرای کار و انجام هزاران فعالیت بی معنی بدلیل اینکه فقط در شرح وظایف و یا فرایند اجرای کار تعریف شده اند ، واکنشی نشان ندهد ، نمی تواند به فکر شاد بودن کارکنان و برگزاری فعالیت های تفریحی و سرگرمی باشد ، بدون اینکه قدرت تصحیح دستمزد ها را بشکلی عادلانه داشته باشد. ما باید قطعاً در خصوص تمام رویکردها دوباره فکر کنیم. همیشه می‌توان به شیوه های کاری ، تعریف فرایندها و حتی تمام باورها در کار با تردید نگاه کرد ، ولی شاید در هیچ زمان دیگری تا این اندازه ضرورت آن دیده نشده است . بایستی با پذیرش تغییرات پیش رو ، دوباره فکر کرده و مناسبترین راه حل ها پیدا کنیم. قطعاً به نتایج بهتری خواهیم رسید .

توصیه‌هایی در خصوص ترک بی صدا

 

بن گرنجر، روانشناس سازمانی، رئیس خدمات مشاوره تجربی کارکنان در شرکت نظرسنجی Qualtrics،میگوید که ترک بی سر و صدا می تواند راهی برای محافظت از سلامت روانی و جسمی در یک محیط کاری سمی باشد. اما ماندن در یک شغل فلاکت بار و بکار بستن شیوه اجرای حداقل ها به معنای کنار گذاشتن رضایتی است که می تواند از یک شغل خوب ناشی شود.” بنابراین توصیه میکند که اگر از کارتان ناراضی هستید ، بهتر است کلا از آن کار خارج شوید ، باقی ماندن و ترک بی سر وصدا کمکی به بهتر شدن وضعیت نمیکند . کما اینکه Khan به خاطر یک مدیر جدید که به مرزهای کاری و زندگی او احترام می گذارد، از کار قبلی خود کناره گیری کرد. مدیری که همیشه به او می‌گوید، سلامتی تو حرف اول را می‌زند و اگر زمانی احتیاج یک روز مرخصی و یا نیاز به استراحت داشته باشی، اولویت این موضوع از کاری که انجام می‌دهیم ، بیشتر است »
جانی کارتر، 38 ساله، که خود را ملکه منابع انسانی در TikTok می نامد نیز در ویدئوی خود می‌گوید: «شرکت ها با سرعت افراد را اخراج می‌کنند. بنابراین اگر تصمیم گرفته اید بی سر و صدا ترک کنید، من واقعاً امیدوارم که بی سر و صدا به دنبال استخدام در یک شغل دیگر برای خود باشید.»

پی نوشت :

اساساً، این جنبش ، از کار نکردن بیش از حد، راضی بودن به دستاوردهای واقع‌بینانه و اجازه دادن به خود برای استراحت پس از یک روز کاری حمایت می‌کند. این جنبش از افراد می‌خواهد با پیروی از این باور ساده که وقتی کار می‌کنیم، می‌ایستیم، اما وقتی استراحت می‌کنیم، دراز می‌کشیم ، صاف دراز بکشند، اعتراضی ظریف که خواهان تعادل بهتر کار و زندگی صرفاً با دراز کشیدن و انجام هیچ کاری است .
جوانان چینی به این ترتیب به طور پیوسته در رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های میکروبلاگینگ ، شکل جدیدی از مقاومت را علیه فرهنگ پرکاری و دستمزد کم ، به نمایش گذاشته اند . آنان برای مدت طولانی از افزایش سرسام آور قیمت مسکن، افزایش شکاف بین ثروتمندان و فقیرها، فشارهای طولانی مدت کار و هزینه های بالای تشکیل خانواده ابراز نگرانی کرده اند. سپس tangping به ابزاری برای پرداختن به این نابرابری‌ها و سخن گفتن با دولت تبدیل گردید – دولتی که در چند سال اخیر تلاش کرده تا با تقویت کار سخت و افزایش بهره‌وری به سمت رشد سریع اقتصادی حرکت کند تا جایی که نیروی کار جوان کشور را خسته کرده است . tangping درست در زمانی که جوانان به طور فزاینده ای احساس می کنند که پیشرفت عمومی کشور از پیشرفت های شخصی آنها دور می شود، به شکل ماهرانه ای به مقاومت در برابر این تقابل می‌پردازد.

منابع :

پاسخ دهیدآدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده است * نام شما

  • گیلان – رشت – فاز دوم خیابان معلم – روبروی مرکز قلب نور
  • شنبه – پنجشنبه: 8:30-16:00
  • 09116706800
  • pgfn6670 [at] gmail.com
© تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت پوشگران فرانگر محفوظ می باشد.