گروه مشاوران پویشگران فرانگر

همراه شما برای آینده بهتر

تفاوتی ندارد که اندازه یا دامنه اهداف مالی شما چقدر باشد. یک برنامه مالی می تواند نتایج شگفت انگیزی برایتان خلق کند.
برنامه ریزی مالی فرآیندی است که به وضعیت فعلی مالی خود نگاه می کنید و یک برنامه گام به گام برای رسیدن به آن به جایی که می خواهید برسید انجام می دهید.
این ممکن است به معنای تدوین برنامه‌ای برای خلاصی از دست بدهی ها یا چگونگی پس‌انداز پول کافی برای خانه جدید باشد.
این فرآیند می تواند شامل بسیاری از جنبه های مالی شخصی، از جمله سرمایه گذاری، بازپرداخت بدهی، برنامه ریزی برای بازنشستگی و حتی خرید بیمه عمر باشد.
هر کسی می تواند در برنامه ریزی مالی شرکت کند – این فقط برای افراد ثروتمند نیست.
شما می توانید برای خودتان شروع به نوشتن اهداف مالی کنید و در صورت تمایل، می توانید با یک متخصص مالی همکاری کنید تا هوشمندانه ترین برنامه را برای تحقق این اهداف طراحی کنید.

۵ مرحله برای ایجاد یک برنامه مالی

یک برنامه مالی از اهداف یا وظایف کوچکتر طراحی شده است که به شما در طول سفر مالی شما کمک می کند. با این پنج مرحله یک برنامه مالی ایجاد کنید:
۱-اهداف مالی خود را شناسایی کنید
با شناسایی اهداف مالی خود، ایده روشنی از آنچه باید برای تحقق آنها انجام دهید، خواهید داشت.
اهداف شما باید واقع بینانه و قابل اجرا باشد و شامل یک جدول زمانی باشد که چه زمانی می خواهید به آنها برسید.
برای مثال، هدف گذاری برای پرداخت بدهی کارت اعتباری تا یک تاریخ خاص، یک هدف مالی مناسب است که شما را برای موفقیت آماده می کند. یا تعویض اتومبیل از پژو به کیا سراتو
۲-یک بودجه تعیین کنید

داشتن تصویری واضح از امور مالی، دستیابی به هر هدف مالی را آسان تر می کند. بودجه می تواند به شما کمک کند تا بدانید پول شما هر ماه به کجا می رود. همچنین می تواند به شما کمک کند که در کجا ممکن است بیش از حد خرج کنید، به شما فرصتی می دهد تا آن پول را کاهش دهید و آن را در جای دیگری تخصیص دهید.
یکی از ساده ترین بودجه ها برای شروع، بودجه 50/40/10 است. این برنامه بودجه درآمد ماهانه شما را به سه سطل تخصیص می دهد: هزینه های اجباری و جاری (50٪)،هزینه های اساسی مسکن و سفر 40% و پس انداز قطعی 10%. این تنها یکی از انواع برنامه های بودجه بندی آسان و موجود است.
بودجه باید راهنمایی باشد تا به شما کمک کند تا امور مالی ماهانه خود را کنترل کنید و اهداف کوچکتری را طراحی کنید که شما را به اهداف بلندمدت مالی خود نزدیکتر کند.
شما احتمالاً همیشه بودجه خود را تا هر ریال دنبال نمی کنید.
در نظر گرفتن این موضوع به شما کمک می کند تا در مسیر خود بمانید، نه اینکه دلسرد شوید و به طور کلی از بودجه بندی صرف نظر کنید.

برنامه‌هایی وجود دارند که با کمک به شما در تجسم هزینه‌ها و انتخاب‌های پس‌انداز خود در هر ماه، بودجه‌بندی را بسیار آسان‌تر می‌کنند. برخی از برنامه‌های بودجه‌بندی حتی به شما این امکان را می‌دهند که اهداف مالی خود را مستقیماً در پلتفرم خود وارد کنید تا به شما در ادامه مسیر کمک کنند. یک برنامه بودجه بندی کاملاً برجسته به شما امکان می دهد هزینه ها را پیگیری کنید، پرداخت های مکرر صورتحساب را مدیریت کنید، اهداف پس انداز را تعیین کنید و جریان نقدی ماهانه خود را مدیریت کنید.
۳-یک صندوق اضطراری بسازید
ایجاد یک صندوق اضطراری کمک می کند تا مطمئن شوید که یک وضعیت اضطراری مالی به یک رویداد مالی فاجعه بار تبدیل نمی شود.
متخصصان معمولاً توصیه می‌کنند که در صورت وقوع اتفاقات غیرمنتظره‌ای مانند از دست دادن شغل، برای کاهش هزینه‌های زندگی شش ماهه خود پس‌انداز کنید.
اما پول شش ماهه ممکن است برای کسانی که ممکن است از نظر مالی دچار مشکل هستند، یا کسانی که هر ماه در شرایط سخت مالی زندگی می کنند، دست نیافتنی باشد.
۴-بدهی خود را کاهش دهید
پرداخت بدهی هر ماه به این معنی است که پول کمتری برای تخصیص به اهداف خرید خود خواهید داشت. به علاوه، حمل بدهی کارت اعتباری می تواند گران باشد. هر ماه، شما سودی را به موجودی خود تعلق می‌گیرید، که می‌تواند پرداخت آن را طولانی‌تر کند.
۵-برای آینده سرمایه گذاری کنید
سرمایه‌گذاری می‌تواند به رشد پول شما کمک کند، حتی اگر ثروتمند نباشید.
به خاطر داشته باشید که سرمایه گذاری همیشه ریسک دارد اما در مجموع بسیار کمک کننده است.
خصوصا در اقتصادهایی مثل ایران.
مثلاً اگر در سال 1394 یک سکه بهارآزادی را یک میلیون تومان خریده بودید، الآن(مهر1403) سرمایه تان 50 برابر رشد کرده بود.

منبع: مجله Forbes

پاسخ دهیدآدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده است * نام شما

  • گیلان – رشت – فاز دوم خیابان معلم – روبروی مرکز قلب نور
  • شنبه – پنجشنبه: 8:30-16:00
  • 09116706800
  • pgfn6670 [at] gmail.com
© تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت پوشگران فرانگر محفوظ می باشد.